הרעיון להקמת נלנדה הגיח לעולם לפני שנים רבות, במהלך קבוצות הלימוד שחלקנו שלושתנו, שלושת מייסדי התכנית: קרן ארבל, סטי אל-בר ובעז עמיחי עוד בשנות הלימודים האקדמאיות שלנו. רצינו כבר אז להקים מסגרת שתאפשר לנו לבטא את אהבתנו המשותפת להעמקת החוכמה, החמלה והחופש דרך תרגול ולימוד של כתבים בודהיסטיים, לימוד שמעשיר את התרגול ונובע מתוך תובנות הדרך ולמען התעוררות הלב והתודעה.
צוות ההוראה
מתרגל מאז 1997 במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי. חוקר דהרמה בת-זמננו ודהרמה מעורבת חברתית. עבודת הדוקטורט שלו מציעה תפיסה חינוכית דיאלוגית לאור הבודהיזם המעורב חברתית.
ממייסדי עמותת ידידי הדהרמה, מורה ומתרגל במסורת הטיבטית ועומד בראש תכנית שותפים למסע לליווי רוחני ברוח הבודהיזם.
מורות ומורים נוספים
חוקר ומתרגל מסורות אי-שניות למעלה משני עשורים. בעבודת הדוקטורט עסק בקשרים שבין תיאוריה ופרקטיקה במסורת אי השניות הטיבטית "השלמות הגדולה" (דזוגצ'ן). הוא מתעניין במיוחד בדרכים השונות לחשיפת ומימוש טבעה המקורי של המודעות, כפי שאלה מוצגות במסורות חוכמה ובשיטות עכשוויות.
הוא למד ותרגל יחד עם מורי "Open Dharma" אג'אי סינג וג'איה אשמור, ומורים טיבטיים, ביניהם טסוקני רינפוצ'ה וטאי סיטו רינפוצ'ה.
ד"ר ארז יוסקוביץ הוא תלמיד ומורה של מסורת הזן היפנית. במהלך השנים בילה תקופות ארוכות במנזרים ביפן ובאירופה. מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת בן-גוריון ובחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל-אביב, ומגיש הפודקאסט ״להתעורר: מבוא לבודהיזם ולפילוסופיה של המזרח״. ארז תרגם מיפנית את סיפורי מלחמה לילדים מאת נוסקה אקיוקי (2012), וספר ביכוריו – דנשיג'ישו: מסעות אל יפן וממנה (2022) – יצא לאור בהוצאת פרפנצ'ה.
להאזנה לפודקאסט ״להתעורר״:
הולכת בדרך, מתרגלת, נושמת וחיה את המסע היפה הזה משנת 2002. מלמדת דהרמה, ויפסנא מיינדפולנס ויוגה.
התרגול עבורי הוא דרך חיים, ומהווה אמצעי לתהליך טרנספורמטיבי באופן בו אנחנו מתגשמות ופועלות בעולם, בדרך שמאפשרת ותומכת ביותר רווחה וחופש לכל צורות החיים. לאורך שנות התרגול נהנית ושמחה לחקור ללמוד ולתרגל במסורות שונות, ולשלב בין פרקי זמן ממושכים המוקדשים לריטריטים לבין לימוד מעמיק של טקסטים בודהיסטים. משתדלת להיות פעילה בתחומים שונים ולהביא אליהם את רוח הדהרמה, מנחת מדיטציה בבתי כלא, קבוצות ישיבה, קורסי העמקה וריטריטים בדרך הבודהיסטית.
להאזנה לפודקאסט ״הולכות בדרך״: